115

Vet du egentlig hva kundene mener om din bedrift?

Selskapene som skaper de beste kundeopplevelsene setter kunden i sentrum i alt de gjør og har en bedriftskultur hvor det føles naturlig å ta valg og gi gode råd som er til det beste for kundene.

Av Heidi Bjørneng

Adrian Ekelund

Agnete Hexeberg Hovden

Andreas Brand

Betina Stefansen

Bibbi Malterud

Bjørn

Bjornerik

Bjørn-Erik Øye

BjornH

Carl Christian Mathiesen

Christian Mjønes

David Lund

Erik H

Eva Leszczynski

Heidi Bjørneng

Henriette Tomassen

Ingrid Mjøs

Janne Clausen

Joakim Amundsen

Kåre Elnan

Karl Erik Thorjussen

Kjell Senneset

Marte Herje Strømme

Martin Armand Tavanger

Nejra Macic

Ola Noss

Øystein Krogsrund

Prognosesenteret

Sverre Bech-Sørensen

Veronica Strøm

Prognosesenteret

18. august 2022
Av Heidi Bjørneng

Adrian Ekelund

Agnete Hexeberg Hovden

Andreas Brand

Betina Stefansen

Bibbi Malterud

Bjørn

Bjornerik

Bjørn-Erik Øye

BjornH

Carl Christian Mathiesen

Christian Mjønes

David Lund

Erik H

Eva Leszczynski

Heidi Bjørneng

Henriette Tomassen

Ingrid Mjøs

Janne Clausen

Joakim Amundsen

Kåre Elnan

Karl Erik Thorjussen

Kjell Senneset

Marte Herje Strømme

Martin Armand Tavanger

Nejra Macic

Ola Noss

Øystein Krogsrund

Prognosesenteret

Sverre Bech-Sørensen

Veronica Strøm

Prognosesenteret

16. august 2022
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20220816124824820.jpg?maxwidth=2000 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20220816124824820.jpg?maxwidth=900
0

For å avdekke om kundetilfredsheten er på det nivået bedriften ønsker å være, er det av stor betydning å måle kundetilfredsheten på en riktig måte. Både enkle og mer omfattende undersøkelser kan benyttes til å avdekke kundenes opplevelse av din bedrift, men det er viktig at det måles riktig.

Prognosesenterets kundetilfredshetsmålinger er basert på forskning og teori, og resultatene du får kan sammenlignes med andre aktører og bransjer som måler kundetilfredsheten på samme måte. I tillegg til å få vite hvor fornøyde kundene er, ønsker de fleste også å vite hva de kan gjøre for å øke kundetilfredsheten. Hensikten med undersøkelsen er å muliggjøre tiltak for å bedre og øke kundetilfredsheten.

706
TrueFalsec-13

Mange av bedriftene kan dokumentere en sterk sammenheng mellom høy kundetilfredshet, høy lønnsomhet, høy kvalitet på produkter og service, godt omdømme og også høy tilfredshet blant de ansatte.

196
true
TrueFalsec-13
0

Kundetilfredshet i nyboligbransjen

En stor andel av boligutviklerne er med i våre målinger og innenfor dette området kan alle aktørene sammenligne sine egne resultater opp mot bransjen.

Prognosesenterets målsetting er å bidra til aktørene kan øke kundetilfredsheten, slik at hele bransjen utvikler seg i positiv retning. Vi har sett en meget god utvikling i bransjen i løpet av de årene vi har målt og vi har nå en nyboligbransje med en langt høyere kundetilfredshet enn hva den var for 10 år siden.

Kundetilfredsheten i alle bransjer og for alle aktører rapporteres på en skala fra 0 til 100, hvor 100 er best og 70 er et middels godt nivå der de fleste kundene får oppfylt sine forventninger. I 2012 lå kundetilfredsheten blant nyboligkjøperne på 66 etter overlevering av boligen, mens den i 2021 lå  på 73 for en samlet bransje. Dette er en svært god utvikling og vi har nå en bransje som leverer på et meget godt nivå. Årsaken til at kundetilfredsheten har økt er at bransjen i langt høyere grad enn tidligere «leverer som avtalt», har blitt flinkere til å samhandle, og at alle involverte parter har kunden i fokus og yter en bedre service enn tidligere. Kundene er også langt mer fornøyd med de boligene som leveres i dag enn det de var for 10 år siden.

1278
TrueFalsec-13
left -1 TrueFalsec-13
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20170901050109146.png #FFFFFF
Les også